معرفی بهترین دستگاه قطعه شویی بازار + روش کار دستگاه قطعه شور

دستگاه قطعه شویی دستگاه قطعه شور

دستگاه قطعه شور

دستگاه های قطعه شویی از کاربردی ترین دستگاه های صنعتی در صنعت قطعه شویی و کارگاههای تراشکاری، سوپاپ تراشی و میللنگ تراشی هستند که با استفاده از پودرهای دوگانه شور ویژه و یا سوپرویژه موتوواش در داخل مخزن دستگاه، کلیه قطعات دیزلی و بنزینی از جنس آهن، آلومینیوم، چدن، برنج و حتی پلاستیک را چربی زدایی می کنند. این دستگاه ها به کمک پاشش آب ولرم و پودر قطعه شویی در مخزن خود، آلاینده هایی مانند گریس، روغن، خاک و براده های فلزی حاصل از کف تراشی سرسیلندر و دیگر قطعات تراش خورده خودرویی را کاملا پاک و تمیز می کنند.

شستشوی قطعات فلزی که عمدتا قطعات خودرو می باشند، مانند گیربکس، سیلندر، سرسیلندر و میل لنگ که شستشوی نسبتا دشوار و پیچیده ای دارند، در گذشته با بنزین و یا گازوئیل و به صورت دستی انجام می گرفت. در این روش قطعه شویی آب بسیاری مصرف می شد و چربی زدایی به صورت کامل انجام نمی گرفت. اما امروزه قطعات سنگین و سبک به کمک ستگاه های قطعه شویی به راحتی چربی زدایی و تمیز می شوند.

دستگاه قطعه شور همچنین با نام های دیگری از جمله: دستگاه سیلندرشور، دستگاه موتورشور و دستگاه قطعه شور به بازار عرضه می گردد. این دستگاه دارای یک مخزن بزرگ آب ولرم و سبد گردان می باشد، که به کمک پودر قطعه شویی، کلیه بخش های قطعات را در مدت زمان کم و بدون دخالت دست شستشو می دهد.

تولیدکنندگان دستگاه قطعه شویی در ایران با به کارگیری دانش روز اقدام به تولید بهترین دستگاه موتورشویی از جنس آهن یا استیل در ابعاد و اندازه های استاندارد می کنند.

انواع دستگاه فطعه شور

دستگاه های قطعه شویی به 2 دسته دستگاه قطعه شویی سبک شور و دستگاه قطعه شویی سنگین شور تقسیم می شوند.

دستگاه های قطعه شویی سبک شور، شامل دستگاه هایی هستند که دارای ابعاد کوچک تر، برای شستشوی قطعات آلومینیومی و چدنی، ودستگاه های قطعه شویی سنگین دارای مخازن بزرگ تر به جهت شستشوی قطعات سنگین و بزرگ در صنعت به کار می روند.  به دلیل تفاوت ابعاد این قطعات، میزان آب مصرفی و پودر قطعه شویی در هر پارت شستشو، همچنین زمان شستشوی هر دستگاه با دستگاهی دیگر متفاوت می باشد. از این رو به دلیل وجود نازل های پاشش آب متفاوت و موتور شستشوی متفاوت در ساخت هر دستگاه، کیفیت شستشوی دستگاه از کارخانجات متفاوت با هم تفاوت دارد.

همچنین تکنولوژی جدیدی از دستگاه های قطعه شور به نام دستگاه قطعه شور التراسونیک راهی بازار شده که به ندرت در ایران و به کرات در خارج از کشور مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه دارای مخزن آبی ست که به کمک پودر قطعه شویی التراسونیک و تکنولوژی التراسونیک قطعات صنعتی را در مدت زمان کمتر و با قدرت بالایی شسشتشو می دهد.

روش شستشوی قطعات با دستگاه قطعه شویی:

تمامی دستگاه های موتورشور دارای یک مخزن یا حوضچه آب در قسمت زیرین دستگاه که به وسیله یک مشعل یا المنت دمادهی می شود که این دما حداقل باید بالای 75 درجه قرار گیرد.

در درون مخزن دستگاه قطعه شور با توجه به ظرفیت حجم آب دستگاه متورشور با تناسب 2 درصد از مواد موتورشور یا پودر دوگانه ویژه متوواش استفاده می شود.

به طور مقال: اگر حجم آب دستگاه قطعه شویی 200 لیتر باشد، می بایست به میزن 4 کیلوگرم از پودر قطعه شویی را ابتدا با آب ولرم رقیق کرده و سپس به آب داغ دستگاه (80 درجه سانتی گراد) اضافه نمائیم.

این چربی زدایی و موتورشویی در محبط قلیایی با PH محلول 1 درصد (12 الی 13) صورت می گیرد. پودر های قطعه شویی موتوواش در اصطلاح عمومی با این عوناوین به فروش می رسند.

آلومینیوم شور

مواد قطعه شویی

پودر قطعه شور

چربی گیر دوگانه

مواد موتور شور

پودر سیلندرشور

مواد چدن شور

قیمت دستگاه قطعه شویی

قیمت دستگاه های موتورشویی با توجه به جنس بدنه، سایز، میزان توان پمپ، نوع گیربکس و تعداد نازل های پاشش متغیر می باشد. بهترین دستگاه قطعه شویی دستگاهی ست که سبد گردان آن حتما با گیربکس کوپل باشد و زاویه پاششی از نازل ها، نقطه کوری نداشته باشد. همچنین پودر مصرفی جهت انجام قطعه شویی در دستگاه قطعه شور، در میزان بازدهی و کیفیت شستشوی دستگاه تاثیر به سزایی می گذارد.

به همین دلیل است که موتوواش با سابقه 15 ساله در تولید مواد شیمیایی و به کمک مهندسین شیمی با تجربه، با شناخت کلیه دستگاه های بازار قطعه شویی و ضعف و قوت دستگاه ها از هر برند، اقدام به تولید مواد قطعه شویی متناسب با قطعات به کار رفته در آن دستگاه خاص کرده، تا به بالا بردن قدرت قطعه شویی آن دستگاه کمک به سزایی کرده باشد.

همچنین دارا بودن مخزن چربی گیری از آپشن ها و مزیت های دستگاه های پیشرفته می باشد.

پودر قطعه شویی مناسب استفاده در دستگاه قطعه شویی

بهترین پودر قطعه شویی در دستگاه های موتورشور، مواد قطعه شویی سوپر ویژه موتوواش می باشد که با فرمولاسیون منحصر به فرد دارای خاصیت دوگانه شویی چدن و آلومینیوم به صورت همزمان بوده و فاقد هرگونه بوی نامطبوع در پروسه شستشو می باشد.

از مزیت این مواد قطعه شویی می توان به براقیت بالای آلومینیوم و چربی گیری عالی قطعات چدنی و آلومینیومی به صورت همزمان در مدت زمان کمتر از 20 دقیقه بود. مکانیزم دستگاه های قطعه شویی براساس پاشش پودر قطعه شویی توسط پمپ از طریق نازل ها می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *