فلاکس لحیم کاری موتوواش

فلاکس لحیم کاری موتوواش:

فلاکس لحیم کاری موتوواش که در محیط کاملا اسیدی و بر پایه اسید کلریدریک تولید می شود به منظور پاکسازی سطوح رادیاتور های برنجی و مسی خودرو قبل از عملیات لحیم کاری می باشد که توسط فلاکس (روانساز ها) عاری از هرگونه اکسید و چربی می شود و امکان سیالیت و دوندگی لحیم را فراهم می سازد .

ترکیبات فلاکس لحیم کاری موتوواش:

فلاکس های لحیم کاری مایع موتوواش که معمولا بیشتر در صنعت رادیاتورسازی خودرو کاربرد دارند بر دو پایه ی کلرید و برمید در صنعت تولید می شوند که متاسفانه فلاکسهای پایه برمیدی با وسعت کمتری استفاده و به کار گرفته می شوند که همین دلیل باعث تولید بسیار کم این محصول شده است.

موارد مصرف فلاکس لحیم کاری موتوواش:

فلاکس لحیم کاری موتوواش که جهت لحیم کاری رادیاتورهای مسی و برنجی انواع خودروها کاربرد دارد فقط بر پایه کلرید تولید و در بسته بندی های مختلف اعم از گالن یک و نیم لیتری، بشکه 220 لیتری و.. به درخواست مشتریان گرامی عرضه می گردد.

از موارد استفاده محلول فلاکس موتوواش در جهت لحیم کاری، می توان به آماده سازی سطح فلزات قبل از عملیات لحیم کاری و اکسید زدایی محل اتصال فلزات از اسید خام را، نام برد.

ساختار رادیاتور های اتومبیل از جنس مس و برنج از لوله ها ، مخزن ، صفحات و پره های جداکننده که با اتصالات قلع و سرب در عملیات لحیم کاری به یکدیگر متصل می شوند را تشکیل می دهد.

توصیه های ایمنی هنگام استفاده از مایع فلاکس لحیم کاری موتوواش:

محلول فلاکس لحیم کاری یا همان جوهر پخته را معمولا به صورت خالص مورد استفاده می دهند و توصیه
می شود در هنگام کار با این محلول از دستکش و عینک ایمنی استفاده شود و در صورت تماس با چشم و یا پوست ، سریعا آن موضع با آب سرد شستشو داده شود.

 

ضرورت استفاده از محلول فلاکس لحیم کاری :

در عملیات لحیم کاری رادیاتورهای مسی و برنجی به دلیل وجود اکسید و چرب بودن سطح رادیاتور ، ضروری می باشد که برای آماده سازی سطح رادیاتور قبل از لحیم کاری حتما از محلول فلاکس لحیم کاری موتوواش جهت اتصالی قوی و تمیز و عاری از هرگونه چربی و دوده بر روی سطح استفاده شود که میزان مصرف این محلول لحیم کاری با توجه به سطح مقطع موجود متغیر می باشد ؛ که عموما به این صورت از فلاکس لحیم کاری موتوواش استفاده می شود که فرچه ای را آغشته به محلول لحیم کاری کرده و سپس بر روی سطح مورد نظر کشیده و شاهد شروع واکنش اکسید زدایی بر روی سطح رادیاتور خواهیم شد.